سوشيال ميديا

الأن نيوز : أزمة تنهي صداقة وجيرة جمعت بين هشام المليجي ورانيا شاهين|أصل القصة

الأن نيوز : أزمة تنهي صداقة وجيرة جمعت بين هشام المليجي ورانيا شاهين|أصل القصة

صداقة دامت لسنوات طويلة وجيرة وعشرة عمر كبيرة؛ بهذة الكلمات كشفت رانيا شاهين عن نيتها عندما قامت بنشر منشور علي صفحتها الخاصة بالفيسبوك بدون الرجوع الي هشام المليجي وذلك من أجل المساعدة وايجاد عمل له؛ حيث وصفت ان المنتجين لم يتذكروا المليجي باعمال مما ادي الي تدهور حالته النفسية بشكل ملحوظ.

وقالت شاهين في منشورها ” لراجل ده جاري في العمارة اللي جنبي ومتربيين مع بعض.. مش بيشتغل وهو ممثل ممتاز.. ومكافح وعنده اكتئاب وبيرفض انه يكلم حد على شغل علشان هو حساس …تحية ليك يا جاري العزيز الصابر الصامت صاحب عزة النفس.. أنا عارفة إنه هيزعل مني لما يعرف إني كتبت الكلام ده…بس كل ما أزوره حقيقي بيصعب عليا.. مع إنه مش بيشتكي بس باين عليه مع تفعيل هاشتاج ” الموهوبين في الظل.

بينما تفاجئ المليجي وأخذ رد فعل صادم قائلا “فجأه لقيت الصحافة كلها بتكلمني بسبب منشور من زميلة وصديقة أكن لها كل الحب والاحترام.. أنا بخير ولا يوجد ما يعكر صفو حياتي والأمور على خير ما يرام.. الشغل ده رزق ومكتوب ولا حيلة لنا في الرزق.. أنا تمام وبصحة جيدة ولا أعاني من الاكتئاب بسبب عدم مشاركتي في الأعمال التلفزيونية أو السينمائية.. أعمالي قليلة صحيح بس معروفة وربنا وفقني فيها والناس أكثرها بتحبني وسيرتي كويسة في الوسط الفني ومعنديش مشكلة مع حد وربنا يعدي الحرب اللي دايره اليومين دول على خير ويرفع عننا الوباء والبلاء.. شكرا لكل الأصدقاء والمتابعين ومفيش أي مشكلة أصلا والحمد لله على كل حال وربنا يسترنا دنيا وأخرة». بينما التزمت شاهين الصمت وقالت ” الصمت طعمه احلي”

اشتعال الازمة بينهم:

اشتعلت الازمة والصراع بينهم بسبب تصريح المليجي لاحد المواقع الصحفية ووجه لها رسالة شديدة اللهجة

بينما ردت رانيا قائلة ” تمام حصل خير……لم نعد اصدقاء ولا جيران حتي اخر العمر….

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى